Svårt att sova

Ja, svårt och sova har jag haft de senaste två veckorna, sover oroligt och vaknar i princip flera gånger om natten av mardrömmar. Försöker att vara stark och tillåta mig själv att vara glad och känna mig som "vanligt", för tillslut tror man på det själv för en stund och man blir då glad och som "vanligt" för en stund. Imorgon blir det sjukhusbesök igen, efter en dags vila, det känns dumt att säga det men man behöver verkligen det för att orka för systers skull. Orkar inte göra ett dugg här hemma, skulle behöva ta tag i städningen som inte skett på allt för länge, men jag har ingen ork verkligen ingen ork alls. Och när jag väl får lite ork så vill jag umgås med mina vänner eller göra nått kul helt enkelt, och använda den lilla orken till roliga saker som får mig må bra. 

Jonas ska upp vid fyra imorgonbitti och fiska på fiskepremiären inne i stan, så han somnade tidigt idag och imorgon kommer han vara helt slut och garanterat somna på soffan runt 10. Jag vet att han sett fram emot detta länge, och klart han ska åka iväg och fiska. Men ibland har jag svårt att förstå killar i allmänhet för de flesta verkar vara likadana genom att inte se när man kanske behöver dem lite extra. Killar har så svårt och se när de behövs som mest och hur de behövs, alltid måste man komma på tal med det själv och hjälpa dom på traven, för det mesta i alla fall. Jonas är underbar på alla sätt och vis, men han är en absolut en typisk kille vad det gäller sådana här saker :) Är det någon som känner igen sig kanske? ;) 

Ska väl försöka avrunda och försöka lägga mig på kudden och försöka sova. Godnatt! 














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: