8 Maj

Ganska dött på bloggfronten just nu, men det får ni stå ut med. Får se när blogglusten hittar tillbaka igen :) 
Men idag kom den tillbaka för en snabbis i alla fall ;) 

Jag är hur sugen som helst på att införskaffa mig ett macroobjektiv till kameran, det är det som står högst upp på fotoönskelistan nu, men som också är det dyraste. Alla macroobjektiv är relativt dyra, men jag vill verkligen ha ett. 
Jag älskar riktigt fina närbilder på blommor och även insekter och massa annat kul. Åhhh jag vill ha. Får se om jag får något presentkort eller nått när jag fyller så jag kanske kan spara ihop pengarna lite snabbare, så jag kan köpa ett vartefter.

Jonas och jag var inne på mediamarkt häromdagen när det var hemelektronikmässa, passade då på att gå till canonmontern och prata lite om vad han rekommenderar för macroobjektiv. Fick även ett testa ett som är lite billigare en den variant jag vill ha. Och det tyckte jag var helt underbart, och jag blev helt frälst haha. Då ville jag bara ha ett macro ännu mer! Det jag vill ha är detta:


Canon EF 100/2,8 USM Macro 1:1



Har känt och klämt på det och jag älskar det. Provade dock aldrig detta utan det andra som är 60mm istället för 100mm, men han sa om jag inte hade ett porträttobjektiv innan så skulle jag köpa det som var snäppet billigare tyckte han eftersom det är bättre som porträttglugg än vad detta är. Men ett porträttobjektiv har jag ju redan, så då tyckte han att detta var ett bra köp. Man kommer även närmare på ett längre avstånd och den åker liksom inte ut och in när man zoomar in, och det är ju ett stort plus eftersom man då inte skrämmer T.ex. insekter lika lätt. 
Jag vill ha! ;) Priset ligger på 4800:- tror jag på mediamarkt och det var det billigaste priset hittils jag har hittat. Brukar ju alltid vara billigare på internet, men inte detta objektiv vad jag har sett. Men nu hoppas jag på massa presentkort när jag fyller år ;) huhu. 

Nu ska jag snart ut i det underbara vädret! Puss&Kram 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: