Har suttit och redigerat lite bilder

Ja, det har jag gjort. Har massa bilder kvar som är behov av redigering. När man inte hade ett bra bildredigeringsprogram så fick alla bilder som jag tyckte inte blev något vidare med ljus och sådär åka i papperskorgen. Nu kan man alltid prova att redigera och se om man kan rädda bilderna, och det går för det mesta! 
Så nu har jag en massa bilder på datorn som blir så mkt bättre bara med lite mer ljus och lite mer skärpa. Har kanske sagt förrut vilka program jag använder mig utav? Men det är i alla fall Digital Photo Proffesional för raw bilder tex. Och sen använder jag mig av photoshop Cs3. Helt underbara program tycker jag, dock är photoshop lite bökigt i början men jag tycker om att få prova sig fram lite och för att lära sig på det sättet.

Har suttit lite idag och testat mig fram i photoshop, försökte T.ex. lära mig om hur jag förstärker och framhäver ögonen som man ser de flesta fotografer som tar porträtt gör. Och det klarade jag mig på till slut. Det var inte alls ås svårt som jag trodde. Varje dag lär man sig något nytt, eller hur? ;) Nu kan jag i alla fall grunderna och kan utvecklas utöver det. Det tar sin tid, men för varje minut man ägnar sig åt att sitta och mixtra ju fortare lär man sig. 
Och ett tips till er som vill lära er mer gå in på olika fotobloggar och sök på klipp på youtube, där lär man sig en hel massa och får en massa bra tips! :) 

Nae, nu lägger jag ut några före och efterbilder! Puss&Kram

FÖRE



EFTER


FÖRE


EFTER


FÖRE


EFTER



Kommentarer
Postat av: Theréz || Several passions - one blog

Det är grymt fint när man får fram det svarta ordentligt. Tycker att du gjort ett bra jobb med alla bilderna men den på vovven va helt klart bäst ;) jättefint!

2011-03-17 @ 23:25:01 - http://zereht.se
Postat av: tove

Ett tips är http://moderskeppet.se Jättebra hjälp i photoshop. Finns även en kurs man kan gå online som är helt gratis. Har lärt mig massa där=).

2011-03-18 @ 09:10:50 - http://tovef.devote.se
Postat av: tove

hehe så lite så! Va kul att du oxå har en 450. Funkar ju jättebra bara man har lite roliga objektiv till=). Vart har du köpt batterigreppet? Funderar på att köpa ett jag med.

2011-03-18 @ 10:59:06 - http://tovef.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: