Frejas första vaccination

Idag var det dags för den bävade första vaccinationen, och det gick super bra. Hon var så duktig min lilla tjej. Första sticket var inte alls så farligt lite gråt men inte det här riktiga ledsna gråtet. Men det kom till den andra sprutan som skulle göra ondare en den första. Och det hörde man även på Frejjis att den gjorde också, hon illvrålade men bara i några sekunder sen var det över. Riktigt skönt för mitt "mammahjärta" :) 

Tog sprutan vid ca halv tolv och en så länge har ingen gnälligare eller febrig tjej tittat hit! Men vi får se när kvällen närmar sig, man kan ju alltid hoppas hon slipper febern. Hon verkar inte heller ha ont vid sticken heller direkt, ta på byxor och av vid blöjbyten är inga problem en så länge. Så vi hoppas på det bästa att det håller i sig som nu. 

Fick även svar på varför Freja i några dagar sov så himla dåligt i några nätter, hon trodde att det var för att hon har växt en del och behövde fylla på med lite mer mjölk en vanligt för den skullen, och de gör de tydligen bäst på nätterna för det är då flödet eller hur det var i brösten, var bättre. De är smarta de små liven :) Inatt fick jag i alla fall sova, riktigt bra och om vi inte skulle ha varit hos bvc idag skulle jag fått sova riktigt ordentligt. Hon somnade väl vid närmare 1 igår natt och vaknade vid 6 första gången, så himla skönt! Då ville hon äta och sen somnade hon om och vaknade vid kvart vöer 8 för ännu en påfyllning men somnade hon snabbt igen och sen fick jag väcka henne vid lite innan tio eftersom vi skulle till bvc! Så se vilken natt, hoppas det fortsätter i det här spåret nu och att det inte bara var just för den här natten :) 

Min tjej hade även gått upp och växt som hon skulle, så nu väger hon 5340 och är 58 cm lång. Skönt att veta att hon får i sig tillräckligt! För tre månader sen när hon tittade ut vägde hon 2245 och var 45 cm lång, en väldigt stor skillnad. Man förstår och har glömt bort hur liten hon var! Men nu börjar hon bli stor tjej! Ja, hon blir ju faktiskt exakt tre månader idag! <3

Nu inväntar vi pappsen, sen ska det lagas mat och bara mysas! Puss&Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: