Vårväder

 
Riktigt vårväder idag, blåser en del men riktigt ljummet i luften. Det gillas! Freja och jag har varit hos mormor idag med mamma, alltså Frejas gammelmormor och mormor. Vi kom precis hem, vi bytte bara sovplats från bilstolen till vagnen. Så nu ligger hon och sussar som en gris här ute. Och jag sitter och njuter på altan! 
 
Inatt har jag haft den bästa natten sömnmässigt med lillan, hon somnaade vid 12 för att sen vakna första gången vid 05.20 för att äta och sen vid 08.30 igen och sen vid 11.00 då mamma ringde och väckte oss, och då var det dags att gå upp. Riktigt skönt att få sova ut ordentligt. Får hoppas det håller i sig nu i några dagar i alla fall :)

Snart är det helg igen, så skönt. Dagarna bara springer iväg när man är mammaledig, lite för fort. Har redan varit mammaledig i snart 4 månader, snart är ju mammaledigheten slut känns det som och Freja så stor så hon ska börja på dagis! 
 
Kan ju verkligen säga att vi hr haft tur med lillan, hon är så himla snäll (alla barn är ju självklart snälla, men ni förstår hur jag menar). Hon har aldrig direkt varit otröstlig, eller haft direkt problem med magen eller så. Hon skriker bara till lite när hon är hungrig eller vill ha uppmärksamhet. Annars har hon ett leende på läpparna för det mesta hel dagen. Men det kanske kommer igen sen när hon blir större vem vet ;) 
 
Var ju även på bvc i Måndags, och allt var bra med lillan. Från 2245 g till 6140 g och 45 cm till 61 cm. Helt sjukt vad dom växer, skulle egentligen viljat haft en docka eller nått med samma längd och vikt så man skulle kunna förstå hur liten hon varit. Nu är hon ju jätte stor i våra ögon om man jämnför med då :)
 
Nu ska jag ta mig ett till glas cola och forttsätta njuta i solen, innan det är dags för att amma! Lägger in lite bilder i efterhand sen eftersom jag sitter på ipaden nu och skriver! Puss&Kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: