Sista delen av föräldragruppen

Nu har jag varit på sista delen av föräldragruppen, den här gången pratades det mest om familjecentraler, bvc och det som händer när man har kommit hem i princip. Var riktigt givande, men mest givande är väl frågorna som kommer upp från de andra blivande föräldrarna som man själv kanske inte riktigt har tänkt på men som man egentligen undrar över. Och man fick svar på mycket av de här stora frågorna som cirkulerar runt på olika forum som är väldigt debatterade. Så det var kul och intressant, nästa vecka blir det amningskurs och det vanliga barnmorskebesöket! Vi ska försöka boka in profylaxkurs då också som många säger är bra! Tycker det är jätte kul att gå på alla möten, känns lite mer verkligt att det snart är dags på något sätt. Jag tycker det är så himla intressant också, så funderar på om man kanske inte skulle ha läst till barnmorska? Det skulle nog vara drömjobbet. 

Idag snöar det för fullt här också, första snön är så mysig och man får en speciell julkänsla i kroppen. Dock blir det inget julpynt eller nått sånt i år som jag annars älskar, det bästa på hela året. På grund av flytten, snart är det bara två veckor kvar tills flyttlasset går :) Full rulle. 

Idag blir det en riktig slappar dag bara, vila och ta det lugnt. Har börjat må illa nu under senare delen av graviditeten också, är väl Sprattel som trycker på och försöker ta all plats hon/han kan i magen. Men jag som trodde att jag skulle slippa illamåendet. Men det är nu det börjar för min del antar jag ;) 

Nu ska jag fixa lite och kanske packa några lådor, sen så kanske man ska bädda ner sig i soffan till en film? :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: