23 November

Löning idag, dock inte för mig eller jo i och för sig 5 timmars jobbande förra månaden inte direkt att hurra för i pengaväg. Men det betalde ju av min telefonräkning i alla fall. haha. Får se sen vad som händer efter mammaledigheten, blir väl att skriva in sig på Af igen och sen jobba lite inom förskolor och sen försöka kämpa för fulla muggar och hitta sig ett ordentligt jobb som man har chansen till att nån gång få en fast tjänst. Eller kankse börja plugga till nått jag verkligen vill bli? Men vad vill jag bli? Suck. Ångrar så in i norden att jag gick djurvård på gymnasiet, det gav mig tre härliga år på en underbar skola med underbara människor men inte mer en så tyvärr. Tror många jobbmöjligheter förstördes på grund av att de drog in c15 ett certifikat för att få ge vissa läkemedel och lägga kanyl och sånna saker sista året, när man inte liksom kunde byta inriktningen mot något annat. Vi fick ju ett annat certifikat som vi får ge vissa sprutor och ta blodprov men som är väldigt begränsat om man ser mot c15. 

Jaja, slutpratat om jobb. Inget som är på tapeten nu i alla fall, får koncentrera mig på det lilla pyret i magen nu istället för att inte helt i mellan åt deppa ihop och känna stress och ångest på vad man ska göra sen. 
Men sprattel är väldans bra på att få mig att tänka på annat som tur är :) 

Igår kväll blev han/hon helt galen i magen, buktade ut små bulor lite här och var hela tiden. Och det var inga försiktiga sparkar och nävar och allt vad det var utan han/hon blev nog förbannad när jag bestämde mig för att det var dags att slänga sig på soffan och ta det lugnt :) Och självklart var inte Jonas hemma när det hände, fast han har fått vara med om det för några dagar sen han också när han/hon blev helt tokig där inne men inte alls lika tokig som igårkväll. Längtar så mycket efter vårt lilla pyre nu så jag tror att jag spricker snart! 30 fulla veckor imorrn och går in i v.31, inte så långt kvar nu i alla fall :) 

Idag ska det bara slappas och packas lite grann tror jag. Flyttlasset går ju om ungefär 3 veckor nu! :) 
En bild från v. 21 + 4 och den nedersta från förra veckan när jag gick in i v.30. Är det nån skillnad? ;) 




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: