Gott nytt år

Hoppas ni alla fick ett härligt nyår! Själv så låg jag och Jonas bara hemma och slappa och vila hela dagen. Pågrund av att vi inte mådde speciellt bra. Blev ingen ljuspromenad i Norrköping heller så blev inga kort där inifrån tyvärr. 
Jätte kul att vara sjuk med inledning på det nya året! Men man får hoppas man mår bättre snart :) 

Blev i alla fall några kort vid tolvslaget, försökte få lite kort men det var inte lätt. Och speciellt inte när man bara var nedanför. Träd o allt möjligt ivägen + bruket och dess rök som förstörde det mesta! Skitbruk :P 
Men några kort fick jag till, inte så super nöjd med korten men för att vara första gången och på den platsen som jag var på så blev det ju bra! :) 

Jag fotade med läget bulb i kameran, och med stativ + självutlösare. Hade kameran på manuellt läge, och ställde in bländaren på f/8.0 och ISO 100 (det lägsta Isot för att minska allt brus så mycket som möjligt eftersom det lätt bli i de mörka partierna) Och sen slutaren ställde jag då in som sagt på bulbläget. Med bulbläget menas det att kameran exponerar bilden så länge man håller ner avtryckaren, och när man släpper så tas kortet. Så då kan man hålla in knappen på självutlösaren när en raket är påväg upp och sen släppa den och ta korten när den har smällt.
Jaja, lägger ut några bilder i alla fall Gott nytt åt o en god fortsättning! Puss&Kram 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: