Hemma i kalla Sverige

Nu är man hemma igen, kom hem igår. Och jag säger bara det att jag vill verkligen tillbaka, Egypten är ett underbart land om man älskar kristallklart vatten och snorkling! Kan inte beskriva med ord hur vackert det är. 
Men om man vill åka utomlands för bara själva landskapet så är det inte det vackraste utanför hotellområdena, på grund av att det är så pass fattigt. Och mestadels sand överallt förutom vid hotellområdena då :) Men det var endå nyttigt och "intressant" eller hur man ska uttrycka sig att se hur de lever och så vidare. 

Så det var en väldans stor kontrast, vi som var på hotellet hade det lyxigt och frossa i massa mat. Sen gick man några hundra meter från hotellet och där var det skräpigt och fattigt. 

Vi har i alla fall haft en helt underbar vecka, en av de bästa veckorna i mitt liv skulle jag tro. Med helt underbara upplevelser. Har varit på mestadels snorklingsutflykter och i Onsdags när vi hade våran sista hela dag där nere så åkte vi ut på en snorklingutflykt där man hade chans att se delfiner! Jag trodde att chansen inte var så stor dock så jag förvänta mig inte att se delfiner men jag hoppades. Och vi såg, totalt nio stycken ungefär 2 meter ifrån oss som närmast ifrån en liten gummibåt. Det var en riktig häftig upplevelse som jag aldrig kommer glömma, de är så häftiga och underbara djur! 

Blir nog en resa till dit ner när man sparat ihop pengar. Eftersom jag älskar att snorkla och just det här med kristallklart vatten så åker jag nu mycket mer hellre till Egypten än till Turkiet tex. 
Hotellet var också helt underbart fint och stranden vid hotellet och all mat! Så det var värt varenda krona! 

Slänger in lite bilder, det blev Jonas som fick stå för fotandet denna gång eftersom jag lämnade min kamera hemma. :) Han tog med sig sin undervattenskamera, jätte häftigt men dock gör inte kameran korallreven rättvisa eftersom de mestadels ser lite dassiga ut och inte har lika mycket olika färger :) Han har ju även filmat en hel del under vattnet , riktigt häftigt. Han filmade även delfinerna dock blev det lite vattenstänk på linsen som syns, typiskt! :)



















Kommentarer
Postat av: Elin

Gud va härligt Emelie!

Inte ett dugg avundsjuk ;)

2011-11-18 @ 12:47:36 - http://elinsagmar.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: