Alldeles för sent

Ja, det blir ju det. Sitter uppe alldeles för sent. Men har gjort det jag skulle få gjort idag i alla fall. Så nu är städningen klar, för någon dag framåt. Här måste städas jämnt känns det som. Eller det blir det, och mycket på grund av våran lilla Chippen som hårar alldeles för mycket. Men har man skaffat katt får man stå ut, och har man allt i svart i vardagsrummet och en halv vit katt. Ja, då får man stå sitt kast. ;)

Efter städningen lagade jag en mumsig tacopaj med en god sallad med fetaost. Mums. Men Jonas hade ju jourjobb, så det blev att äta själv. Han kom hem för en stund sen i alla fall, men nu ligger han och sover och jag ska strax också bege mig till sängen.
Efter tacopajen gick jag upp till Louise och Mattias och umgicks lite och kollade på efterlängtade solsidan, som som vanligt var riktigt bra. Dock så är det trist när det bara är en halvtimma. Känns som man sitter och tittar i fem minuter och sen är det slut. Men bra var det!
Imorgon ska jag ringa till arbetsförmedlingen, till min handläggare och prata lite allvar. Har väntat väldigt länge på att få en kallelse till en socialkonsult. Men den kallelsen verkar aldrig komma. Har väntat i ett par månader nu, och tycker det är lite konstigt. Jobbar de verkligen för att hjälpa? Nae, i mitt fall börjar jag bli riktigt irriterad. Och det har jag rätt till att vara. Dags att komma ut på en praktik snart så jag kanske får in en fot på så sätt i jobbvärlden. Men det verkar ta tid, väldigt lång tid. Men imorgon ska jag ringa och skälla. Eller skälla och skälla, det kommer jag inte göra i alla fall, men ska försöka låta lite irriterad i alla fall ;)
Nae nu ska jag nog hoppa i sängen. Ta en rök först och sen borsta tänderna. 
Puss och godnatt.
Slutligen en bild på Chippen. Då han visar sina värsta sidor, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: