Vill verkligen ha...

En imac och ett nytt makroobjektiv till kameran. Det tråkigaste är ju att båda delarna är ju inte direkt något utav det billigaste. Men vi får verkligen hoppas jag får råd till det när jag säljer min bil. ;) 

Dock så vet jag inte om jag vågar köpa mig en imac eftersom jag har haft vanlig pc med operativsystemet windows hela livet, så tänk om jag aldrig lär mig med allt vad det nya operativsystemet i Imac:en innebär? Eller om Imac:en är alldeles för komplicerad för mig? Och då har jag lagt ut 11000:- på en dator helt i onödan? Hmmm. Vi får se hur det blir, men jag vill ju ha i alla fall haha. 



Men de är ju riktigt snygga, eller hur? Och själva bildupplösningen när man tittar på bilder är helt suverän. Har varit och pillat lite på mediamarkt! Ett annat plus är att det inte är någon burk till utan i skärmen sitter allt och allt är trådlöst! Smidigt och bra. Men jag ska fortsätta titta runt lite på internet och se vad andra har för erfarenheter av denna.





Men detta objektiv det står högst upp på listan, för det har jag velat haft längst. Dock så finns det ett med IS och ett utan IS (Bilsstabilisator) Det utan IS kostar ca. 5000:- och det med IS kostar runt 8000:-, så det lutar åt det utan IS faktiskt, känns som lite för mkt pengar det med IS och det tillåter inte min plånbok just nu. Speciellt inte om jag ska köpa en ny dator också.
Jaja, jag sitter och grubblar och skulle vilja köpa allt på en gång. Men först och främst ska jag väl få bilen såld? Haha. Som vanligt sitter jag hundra år i förväg och planerar och drömmer mig bort. ;) 

Ha en fortsatt trevlig helg allihopa :)

Kommentarer
Postat av: maria

Ett tips är att kolla på köp/sälj på fotosidan.se. Där finns just nu flera Canon 100mm macro och något Tamron 90mm till Canon. Jag har köpt begagnat via den annonssidan och det har fungerat utmärkt.

Ha de´gott!

2011-08-06 @ 21:46:40 - http://www.mariasbilder.se
Postat av: S a r a - FOTO

Härlig blogg! Kolla gärna in min fotoblogg, och kommentera förstås ;)

2011-08-07 @ 18:35:00 - http://saraelisabet.blogg.se/
Postat av: S a r a - FOTO

Härlig blogg! Kolla gärna in min fotoblogg, och kommentera förstås ;)

2011-08-07 @ 18:36:23 - http://saraelisabet.blogg.se/
Postat av: ebba (:

ja vill också ha en imac , eller en apple laptop + ett nytt objektiv , så ska börja spara nu ....



jag skulle behöva din hjälp , jag ska göra en fotovägg , men vet inte hur den ska se ut . Vore gulligt om du kunde kika in på min & kommentera vad du tycker (:

2011-08-13 @ 14:35:18 - http://photobyeebba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: