11 Maj

Idag är det minneskonserten! Jonas, Freja och jag ska till Mattias och Louise och grilla lite och lyssna lite på avstånd på musiken såklart! Jag får alltid den där härliga känslan i kroppen när den här dagen är här. Man vaknar upp på morgonen går och strosar hemma för att sen höra det dra igång vid folkethus. Dock så flyttade vi lite för långt bort för att kunna höra musiken hit bort till granhagen, men den känslan hinner nog komma hos Mattias och Louise också. Alla är på så bra humör denna dag, och det gör att man själv får ett! 


Förra året på minnes så sprang jag och mina vänner runt där bland allt folk och drack och hade det kul, och jag hade då ingen aning om att det hade eller skulle vilken dag som helst börja gro en liten underbar flicka i min lilla mage. Den 30 Maj var ju den dagen jag fick reda på att jag var gravid och då var ag ungefär i v.4-5 där nånstans tror jag, snart ett år sen! Och nu ligger våran underbara dotter här och är 4,5 månad redan! 

Freja har nu i alla fall börjar sova jätte bra på nätterna, mellan 5-8 timmar i sträck första sovpasset på natten. Vissa nätter är lite sämre men det är inget att klaga över eftersom det är de här utvecklingfaserna som spökar lite då och då! Så det är verkligen jätte skönt, hon somnar dock lite sent runt 23-00 där på kvällen och snart så ska jag försöka  att ändra rutinerna så att sovtiden börjar vid nio i alla fall. Så mamma och pappa hinner få lite ensamtid nån gång :) 
Förut har jag ju velat att hon skulle somna sent eftersom man vill själv få ut så mycket sömn som möjligt när hon sov så lite på nätterna. Men nu när hon har börjat sova lite mer timmar i sträck så kan man ju faktiskt börja få in de rutinerna man vill ha nu framöver. Eller det är väl dags för det för annars kommer hon väl alltid somna vid den här tiden, eller åtminstione vara mycket svårare att rubba rutinerna som varit. 

Nu vakna lillan! Puss&Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: