20 Mars

Halloj! 

Freja sitter nu i sin babysitter och kollar på tv, medan jag passade på att sätta mig här en stund och skriva några rader. Får se hur lång tid det går tills hon tröttnar :) Skönt att hon börjar bli lite större nu så man kan lägga ifrån sig henne en stund i babygymmet eller sätta henne i babysittern utan protest. Hon underhåller sig själv med att sprattla som en tok och i mellan åt kommer det ett litet skrik på mamma då hon vill veta att jag finns i rummet eller ha lite uppmärksamhet. Hon ler mer och mer för varje dag och ibland kommer det lite läten till också, men hon får inte fram det där riktiga skrattet än, utan det blir oftast ett stort leende och ett glatt sprattel. 

Mitt hjärta smälter nu när hon har börjat svara en lite mer när man pratar med henne. Ibland när hon ammar så stannar hon upp och släpper tutten och kollar upp på mig och börjar prata med mig och när jag pratar tillbaka så kommer ett stort leende. Hon börjar bli stor mammas underbara tjej! Hon blir tre månader den 27 Mars, snart är hon ett halvår! Herregud vad fort tiden går. 

Hon börjar bli mer och mer starkare i nacken, men hon tycker inte det är något vidare att ligga på mage och träna så en så länge så orkar hon inte vidare värst länge. Men det är inget vi skyndar på, det får ta den tid det tar :) 

Imorsse for mitt hjärta nästan ut när hon vaknade på morgonen och jag la över henne i vår säng ganska tätt intill mig. Jag brukar vara väldigt duktig på att inte röra mig en centimeter när hon ligger tätt intill. Men jag somnade såklart och helt plötsligt vaknar jag av ett litet ledset gråt, jag hade antagligen stött till henne när jag flyttade min arm så hon fick ont mammas lilla hjärta hon blev nog även lite rädd eftersom hon sov som en stock. Mamma hjärtat värkte men det gick fort över som tur är, så nu tror jag att hon får ligga på pappas sida när han går till jobbet istället och inte så nära när jag är så trött :) 

Nu ropar lilltjejjen på mig, dags för mat!











Kommentarer
Postat av: Elin - 22år & vill bli mamma

så söt :)

2013-03-25 @ 19:08:19 - http://eluus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: