Föräldragrupp

Igår gick man upp riktigt skapligt för att följa med Carolina och lilla Ellie till öppna förskolan på babysång. Så vi åkte dit och sjöng och busade med Ellie med alla andra barn. Sen direkt efter det drog vi oss in mot stan och gick och kollade lite. Var riktigt duktig, fick inte med mig något hem alls och det skulle jag inte heller för att spara pengarna och det brukar annars inte gå såhär jätte bra direkt. Men igår gick det kanon! :) Sen var det hemfärd och blev bara princip hem och vända.

Föräldragrupp stod på schemat så Jonas och jag drivade in, var intressant och lärorikt trots att jag redan hade hört mycket förrut så kan det endå vara bra att höra det igen för det är mycket som är myter där ute som man går och tror på som egentligen inte är att lita på osådär. Var hur mycket nyblivna föräldrar som helst så det var kul. Vi pratade om förlossning och smärtlindring och sånt den här gången så var lite nervös för Jonas eftersom han är riktigt överkänslig men han klarade av det, så det var en liten lättnad för mig också. Han kanske inte är ett helt hopplöst fall endå på förlossningen sen haha. Han skippade dock förlossningsfilmen i slutet, men det inisterade jag till. Det räckte med att han klarade av att sitta i ett rum och prata om bäcken och sprutor och allt sånt där, lite i taget är alltid bäst tror jag :) 

Föräldragruppen var i alla fall slut vid 19.00 och då blev det en sväng till svärmor för att fika lite och hälpa henne med hennes skrivare en snabbis. Sen vid halv nio var vi väl hemma igen ungefär. Så blev en heldag för mig igår kan jag säga och jag var verkligen helt slut när jag kom hem. Sen när jag hoppade i mina myskläder så såg jag hur mina vader och fötter såg ut, som ballonger! De var helt knöliga när jag kände på dom, inte undligt att de värkte så dant. Så blir att köpa stödstrumpor på apoteket snarast! 

Yesbox, ska sätta mig och fixa klart det sista med lite foton jag har att göra nu. Så puss & kram! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: