Ibland rinner bägaren över

Ja, ibland gör den faktiskt det och jag måste ibland tillåta mig själv till att den får rinna över också. Jag har ett så strikt band sittandes runt mig som stramar åt för att hålla alla mina känslor inne. Jonas är den enda människan som får se den känsliga sidan, därför tycker många det är konstigt när Jonas tycker jag är känslig ibland lite för känslig, eftersom jag aldrig visar den sidan utåt mot min familj eller mina vänner. Det här pekar på att Jonas är min stöttepelare, min trygghet. Vårat liv tillsammans är det finaste jag kan få, med vår fina skatt som är påväg och storebror Chippen. Jag kan inte få det bättre, men aldrig blir man nöjd alltid finns det nått att klaga eller se tillbaka på. Jag har ändrat helt nu och ska bara försöka se framåt, jag orkar inte sitta och titta tillbaka längre på allt det jobbiga och tråkiga. Det funkar inte så, man ska väl vara glad över att man får leva ett sådant bra liv som man lever. Vara nöjd med de vänner och den familj man har, kämpa och göra det som behövs för att vara lycklig och må bra. Det går inte bara att sitta där och vänta på att nått ska hända och bli bättre, sitta och grubbla över saker som har hänt, utan kämpa, kämpa så man kommer vidare så man kommer någonstans det ska man göra. Vad ska man annars förvänta sig? Att en dag helt pltösligt vakna upp och vara lyckligast och gladast på jorden? Livet är till för att levas, och ett liv är inte en rak väg utan det finns hinder, tyvärr. Hindren finns där och de kommer aldrig försvinna för någon, alla har det jobbigt på ett eller annat sätt nån gång eller flera gånger i livet. Så istället för att sitta och tänka på allt det dåliga som finns som man lätt kan slinka dit och göra, tänk på allt det bra istället! Jag lovar, bara en sån sak kan få en skitdag för mig att bli en underbart härlig dag! 

Det jag vill avsluta med nu i det här inlägget är att jag älskar er min underbart fina familj, och mina fina underbara vänner! Man ska vara nöjd och lycklig över det man har istället för att vara olycklig för det man inte har! Om jag ser till alla människor jag har runt omkring mig idag så behövs inget annat, allt det som varit har varit och varför stanna vid ett hinder och förlora kanske flera månader/år på att bara vänta, utan hoppa våga ta steget och hoppa!

Snart blir jag mamma, så dags att starta ett nytt kapitel. Elda upp allt det där som ligger och skräpar i hörnen. Jag ska göra allt i min makt för att ge vårat lilla underverk ett underbart och lyckligt liv. Det pirrar i hela kroppen när jag tänker på det, Jonas och jag ska bli föräldrar och jag kan inte bli lyckligare en såhär! <3



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: