Jobbar

För fullt, eller nae. Jag sitter och tittar på vampire diaries säsong två nu, och de avsnitten kommer väl gå varmt på datorn mestadels hela dagen. Tiden går lite fortare när man väl hittar en serie man kan titta på som man är inne i :) Verkar vara lugnt här idag i alla fall, Carolina och Therese kommer ju hit en sväng sen också. Så då lär väl tiden gå lite också.

Har även ringt till ungdomshälsan idag, dags för nya p-piller. Dock så är det så jäkla svårt att få tag i dem på telefontiden. Idag när jag ringde så sa de att kön var full och jag fick återkomma imorgon. Och de kommer väl säga samma sak imorgon igen som de alltid annars brukar göra. Har ju en karta kvar efter den jag äter nu så har ju ettag på mig att få tag på dem, och det behövs ;)

Ringde även till min handläggare på Arbetsförmedlingen, men fick inget svar. Fy vad förbannad jag blir rent utsagt på dem där. Så ska försöka ringa imorgon igen, och då ska jag säga åt dem att det får hända något snart. Att jag får komma till den där jäkla socialkonsulten, så jag kommer ut på någon praktik någongång. Så jag verkligen kommer ut i arbetslivet på riktigt. Nu är det största hindret i mitt liv att skaffa mig ett jobb. Måste liksom ha ett för att kunna ta mitt liv ett steg längre känns det som. Det är så mkt som jag vill göra men som inte går pågrund av att jag är arbetslös. Just nu så känns det som jag står och trampar på samma stället hela tiden och inte kommer någon vart.

Jag vill skaffa familj och köpa oss ett fint hus, och ha ett tryggt liv. Men det verkar vara ganska så långt bort just nu. Vissa dagar känns ljusare en andra så är det ju. Men det är väl bara kämpa på och hoppas på det bästa.

Nu ska jag fortsätta glo på vampire diaries, så det så :) Puss&Kram


Kommentarer
Postat av: Theréz || several passions - one blog

Kändes så för mig också, men nu känner jag att jag äntligen börjar komma framåt när jag börjat plugga lite.

Håller tummarna för att du hittar nånting! :)

2011-01-19 @ 16:59:11 - http://zereht.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: