Godmorgon

Vaknade idag av Jonas väckarklocka ringde vid 8, och kunde inte somna om. Har inte haft någon bra natt inatt, sovit gott har jag dock gjort men varit uppe och kissat hela tiden känns det som. Och endå kan jag inte somna om nu igen på morgonen. Så jag gick upp istället för magen började skrika efter frukost :) 

I måndags var det glukosbelstningtestet som gällde vid halv nio på mvc och vid 11 skulle jag till barnmorskan. Glukosen var inte alls lika farligt som jag trodde, var inte alls så mycket man behövde dricka trodde det var mera faktiskt. Men det smaka riktigt illa på grund av att det var så jäkla sött, så fick lite kvälvningar där andra hävningen men det stannade kvar i systemet i alla fall :) Sen var ju även väntan inte sådär jätte kul med hungern och ha fastat sen 22 dagen innan. Klockan hann bli halv tolv innan jag fick i mig någon frukost. Men nu är det gjort i alla fall och värdet jag fick på provet var bra, så det är skönt! 

Sen var det dags för barnmorskan som mätte magen och lyssna på hjärtat o sådär. Hjärtljuden var lite lägre denna gången så ett medel på runt 140, förra gången låg det på 152 och magen hade växt från 25 till 29 så magen följde min kurva precis, så allt var bara bra. Mitt järnvärde hade dock gått ner från 121 till 108 denna gången, men behöver inte äta järntabletter än i alla fall så det är en lättnad :) Så allt såg bra ut och det var riktigt skönt att få komma hem sen kan jag säga. 

Igår var jag på stan på eftermiddagen med Mikaela, hämtade även upp Therese när hon slutade jobbet och åkte hem till mig och käka och hade kvällsmys som ofta på tisdagskvällarna :) Idag får man se vad som sker. Har fastnat på moderskeppet.se där jag går massa "internetkurser" om fotografering och photoshop och sådär riktigt kul att sitta och lära sig. Har kommit in i den svängen nu att all information sugs in, jag tycker det är riktigt kul att plugga och lära mig en massa saker, så egentligen skulle man ta sig i kragen och börja plugga nått ordentligt sen när man har varit mammaledig. Men man får se vad som sker. 

Nu ska jag surfa vidare! Puss&kram :) Slänger in en bild på mitt hjärta och jag <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: