MVC

Idag har vi varit på bvc, och allt såg bra ut :) Lite höga hjärtljud i början men det var för bebis var vaken och böka runt som bara den därinne. Jonas och jag har varit lite små oroliga de sista två dagarna eftersom jag inte känt bebis  på samma sätt längre. Jag antog att det var för den inte får samma plats där inne och så är det nog, sen har jag även livmodern i framvägg och det kan göra så att det blir som en stötdämpare mot sparkarna, har ju aldrig direkt känt sparkarna riktigt ordentligt förutom någon vecka hit och någon spark dit liksom. Men även idag när barnmorskan såg på min mage hur det buffade till så kände jag knappt, hon sa: "det där kände du rejält va?" Men det gjorde jag inte, så livmodern är en rejäl stötdämpare om man säger så :P Skönt att allt var bra i alla fall och att få höra hjärtat på lille krabaten. Magen hade växt och nu är SF måttet uppe i 32 och jag följer min kurva perfekt. Bebis hade även vänt sig med huvudet neråt och hade kommit ner en liten bit, så nu får vi hoppas den stannar där och gör sig redo och inte vänder om sig. Helst så slipper jag vara med om en vändning där barnmorskorna hjälper till känner jag :) Tycker det gör ont bara när de känner och klämmer vart bebis ligger osv nu :) 

Järnvärdet hade även det börjat gå upp nu från förra gången och det känns också jätte skönt att ha sluppit ätit järntabletter. Är väldigt nöjd med graviditeten hittils att jag mått så bra som jag har gjort. Visst jag känner mig som en tjock ko i mellan åt och rultig och klumpig men va fasen jag är ju på smällen! ;) 

Jaja, efter barnmorskan blev det kalas hos Ellie som fyllt 1 år, var även där i förrgår också och firade lilla tjejen. Tiden går så fort, och tänk när det är sin egen så måste ju tiden gå ännu fortare. Gäller att ta vara på tiden med dom små! :) Nu ska jag snart slänga mig på soffan och vila lite, men först kanske man ska packa någon kartong. Slänger upp en magbild också, är inne i v.32 nu! Tiden går fort redan nu ska jag säga. :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: