Bristningar

Jätte rolig rubrik, eller inte. Jag har nämligen fått fullt med bristningar nu under graviditeten, fast dock inte på magen en så länge. Men på rumpan, låren och lite på höfterna. Och igår till och med så såg jag att jag hade fått även små små på vaderna som antagligen kommer bli större. Jag får snart panik, ja jag vet att det kan låta töntigt. Men dessa bristningar får mig att få sån ångest trots att jag innerst inne vet att jag får det finaste i världen i slutet av det här.

Men från att ha gått från att inte ha en enda bristning någonstans på kroppen, att vara riktigt smal mm till att helt plötsligt få lite haka, bli bred som ett hus, få dubbelt så stora lår och vader, att låren skaver emot varandra när jag går när jag bli varm, listan kan göras lång men det är en ganska så stor omställning kroppsmässigt.
Om jag bara hade gått upp i vikt så skulle jag aldrig brytt mig, är faktiskt mer nöjd med mina lår och min rumpa nu en innan när dom har lagt på sig lite (förutom att dom skaver emot varandra i mellan åt,haha). Dock så ser inte det lika snyggt ut naken, bristningarna tar över hela mitt synfält. 

Men allt detta är värt det trots att man vissa dagar kan bli riktigt irriterad över det, man får ju en liten skatt och den lilla skatten är värd varenda liten bristning i världen :) Jag tycker ju faktikst att männen kunde få genomlida lite mer i alla fall, ibland kan jag bli riktigt irriterad när jag bara tänker tanken på att de inte behöver "bry" sig så mycket om en graviditet. De behöver inte tänka på vad de stoppar i sig i matväg eller drickväg, de behöver inte tänka på vikt, bristningar eller att behöva träna bort de där extra kilona efteråt, eller att genomgå en förlossning som är smärtsam och kan leda till komplikationer kroppsmässigt om nått skulle gå fel. Vi kvinnor fick nog den uppgiften för vi är starka, riktigt starka. 

Därför tycker jag att ni män ska ställa upp som bara den på oss gravida kvinnor, tänk vi går runt och bär på ert barn. Lite extra massage och omtanke tycker faktiskt jag att vi är värda! Så det så ;) Och jag kan faktiskt tillägga att Jonas har skött det riktigt bra en så länge, han är dock lite dålig på detta med massagen haha ;) Men man kan ju inte få allt? :)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: