Barnmorskan

Uppe för att snart bege mig till mvc, får se hur det går. Har ju inte fått dricka eller ätit något sen halv elva igår kväll eftersom jag ska göra ett sockerbelastningprov idag. Jag skulle göra allt för att få äta en macka just nu eller i alla fall ta några klunkar cola, men nej får stå ut med morgonillamåendet ettag till. Får hoppas bara att jag håller mig från och kräkas i bilen påväg in. Sen ska jag dricka den där sockersörjan där inne också, och sitta i två timmar och bara sitta. Suck vad jag klagar känner jag, men jag är trött och illmående så det så :) Men gör ju detta för lille sprattels skull så får tänka på det så mår jag lite bättre i klagnerven! 


Men jag vet ju att när detta är klart så är det dags för vanliga besöket hos barnmorskan, där det ska mätas mage och lyssnas på hjärtljud så det ska bli spännande :) Första gången jag åker in själv idag också, Jonas har alltid varit med dom andra gångerna men han fick jobba istället. Sen kan det faktiskt vara skönt att kunna ventilera sig med barnmorskan om förlossning och allt utan att ha någon som håller på och svimma bredvid sig så fort man nämner smärta eller blod ;) Han är ju så känslig min fina! Får hoppas han klarar av att vara med något på förlossningen i alla fall! 

Nae nu ska jag göra i ordning det sista innan jag packar in mig i bilen och drivar till stan, puss&kram
Slänger upp några bilder jag tog från när jag och Louise spenderade några dagar hos pappsen i somras! 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: