8 Mars

Hej! 

Idag är jag som ett litet barn på julafton! Har nämligen gått och blivit med ny kamera :) Blev en canon 60d. Lutade mellan den och en 7d, men kände att 7dn är lite mer för actionfotografen eftersom den är snabbare och så vidare. Men 60dn är både billigare och passar nog mig bättre helt enkelt :) Tyckte inte riktigt det var värt att köpa 7d, för 4500:- mer än vad 60dn kostar det skulle det nog varit värt det om jag som sagt hade tagit lite mer action bilder, som sport osv. 

Så idag är jag glad! Mikaela hängde på till stan, så blev även inhandlat en rosa jätte gullig mjukisdress och ett par brillor. :) Skönt att ha lite pengar för en gång skull! Tänk vad man kan ha tur ibland! ;)

Jaja, ska också försöka bli av med min gamla kamera nu. Egentligen skulle det vara skönt att ha en reservkamera, men känner att det behövs inte just nu för tillfället i alla fall så försöker att kränga iväg den istället så att den kommer till användning :) 

Ps. Ebba, kan försöka skriva ett litet inlägg om bländare osv annars har jag en skiva om det här hemma du kan få låna som är riktigt bra faktikst :) 

Nu ska jag pilla lite på min nya ögonsten :) Älskar verkligen den vridbara skärmen, kommer bli perfekt vid macrofotografering!




Kommentarer
Postat av: ebba (:

okej :)

vill också ha en ny kamera , fast en Nikon D5100 ;)

fattar ingenting om bländare osv , hahha :)

2012-03-09 @ 19:56:02 - http://eebbaaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Gratulerar till nyköpet, hoppas du blir nöjd. ;-)

Vridbar display är verkligen super till macro!

Ha det gott! / maria

2012-03-13 @ 20:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: