Solen skiner

Solen skiner idag, och det är ett riktigt fint vinterväder med kyla och glittrande snö. Skulle vilja åka in till stan och känna lite julkänsla och gå på stan ett varv och bara få mysa lite. Men får glatt stanna hemma, inatt har jag fått sova och inte känt av alls mycket spänningar eller så i magen, så det känns riktigt skönt. 

Ikväll ska Jonas på julbord på jobbet efter han slutat, så får se vad som ska slinka ner i min mage ikväll :) Skulle vara gott med kinamat, men sätter mig nog inte i bilen bara för att åka in till stan och handla mat? Så det får väl bli någon kebab eller nått idag eftersom vi har 4 pizzerior i den här hålan och i princip inget annat, förstår inte riktigt hur det går ihop sig. Kunde inte någon valt att starta upp något nytt? 

Nu känner man i alla fall att bebis får mindre och mindre plats i magen, inte alls samma duttar och sparkar längre. Utan en mer konstig känsla när rumpan rör sig från höger till vänster ibland. Och helt plötsligt blir magen lite halvt sne sådär. Men det är mysigt, riktigt mysigt. Egentligen är allt så svårt att förstå eftersom det är så mycket som händer nu med flytt till hus och allt. Är riktigt svårt att ta in att man ska få en liten bebis, vissa dagar förstår man det bättre en andra dagar. Sen när man tittar tillbaka på hur fort det har gått också är det lite läskigt, imorgon går jag in i v.34. 6 veckor kvar om han/hon nu vill hålla sig kvar så länge nu då :). Men vi satsar på det och 12 januari får lillbebis ha tålamod till i alla fall får vi hoppas på. För då har det gått 37 fullgågna veckor. 

Jaja, ska packa en låda nu hade jag tänkt mig och plocka ur diskmaskinen. Det är vad jag klarar av innan det är dags att sätta sig ner och vila lite igen haha :) Men får tänka som Carolina sa, att jag får ta den här vilan till något positivt istället, att jag får njuta av vilan nu och ta till vara på den. Eftersom det inte kommer finnas lika mycket tid till den sen när lillbebis är ute :) 

Den här bilden är från v.18, kommer ihåg vad stor jag tyckte jag var då och hur jag fick panik när vågen gick upp några kilon. När jag tittar på bilden nu tycker jag att magen är sådär lagom och inte klumpigt stor och att jag var smal med inga bristningar. Jag skulle bara veta vad som skulle dyka upp! Magen är i princip det enda stället jag inte fått några bristningar på än konstigt nog :) haha. Nu idag har jag gått upp från 49 kg till 66 kg, så 17 kg upp. Får hoppas att jag kan gå ner sen bara, rumpan och låren får det gärna sitta kvar lite på ;) Men ansiktet och kärlekshandtagen kan få gå ner lite tycker jag! Men det tar vi sen, nu är jag gravid och så länge jag inte går upp så det kan skada eller orsaka problem för lillbebis så är det lugnt. Trots att man blir galen när man ungefär bara har 4 klädesplagg i garderoben kvar man kan använda. Mammabyxorna är ju till och med för små nu! :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: