Knäck

Är nu klar med att ha kokat lite knäck, får se om dom blir sådär lagom hårdsega som jag vill ha dom. Jag vill ha en termometer så man slipper att chansa med "kultestet". Men provsmakade, och gott blev det i alla fall svårt att misslyckas med knäck smakmässigt som tur är ;) 

Nu är det dags för en vilopaus, ska slänga mig i soffan och se lite på sons of anarchy. Alla hyllar den serien och jag brukar snabbt bli fast i alla serier som blir stora men har jätte svårt för att komma in i sons of anarchy men tänkte att jag skulle tvinga mig själv i några dagar nu så kanske jag fastnar och har nått att göra om dagarna sen under alla vilapauser :) 

Inatt har det varit en "dålig" natt, eller första halvan sov jag bra men andra halvan har jag haft ont. Tänkte ringa förlossningen inatt men somnade om innan jag hann upp som tur är, drar mig lite för det där med att ringa. Vet inte varför men kanske för att allt då blir mer verkligt att det kan hända att bebis kommer tidigare och det finns ju endå en risk med det även om det är väldigt många barn som klarar det helt utan problem. Men det har fortsatt och värkt och allt har inte riktigt känts som vanligt, utan känner mig extra stel och dan som en gammal tant helt enkelt :). Så det kanske blir ett decemberbarn i alla fall? Eller så var det att jag stökade lite för mycket igår med att packa och grejja att "smällen" då kommer efteråt istället. Så idag ska jag försöka ta det extra lugnt och hoppas på att det lugnar sig. Vi får hoppas lillabebis rets med mamma och pappa lite bara :) 

Yesbox, nu ska jag som sagt dra mig till soffan. Min fina Jonas har varit och grejjat och slängt skräp och bytt lampa på min bil och allt möjligt och nu är han även långledig förutom att han jobbar kväll på tisdag. Men sen är han ledig tills efter nyår där nån gång, ska bli så skönt nu vid flytten och när inte jag är 100% och nu när vi inte vet om bebis kommer tidigare eller inte. Känns skönt att ha honom runt sig som kan hålla koll lite på en själv så man inte håller på för mycket osådär, för det blir lätt så när man sätter igång. Man glömmer liksom bort det där med att ta det lugnt och försiktigt och kommer på det, ajuste ja nu är de dags att vila :) 

Men ha en fortsatt trevlig helg allihopa! Puss&Kram
Slänger ut en bild från v.30, 4 veckor har gått sen denna bilden togs. Het sjukt vad tiden går fort! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: