Hemma

Riktigt skönt att vara hemma igen, den där natten på förlossningen var ingen rolig natt. Ingen sömn trots sömntablett, fick i o för sig bara en insomningstablett så somnade ju in och fick sova kanske 2 - 3 timmar men sen vaknade jag igen och vände och vred på mig och låg och var nervös. Men det var ganska spännande att ligga och lyssna ut i korridoren då man hörde lite bebisskrik i mellan åt, fick en myskänsla av den dagen det är dags för oss. Men inte än, bebis får hålla sig kvar får vi hoppas nu tills i alla fall efter nyår! 

Vid halv nio på morgonen började ronden igår, tog väl två timmar innan det var våran tur och denna gången var det en annan läkare som tyckte att vi kunde få åka hem så länge jag vilade och tog det lugnt eftersom att jag inte kände av några sammandragningar på natten och att kurvan de tog på morgonen såg bra ut. Vi sa att det var dags för flytt på Måndag och han påpekade att för mig blir det inte så mycket flytt och heller inget julklappshandlande på stan inte. Suck tänkte jag, men så länge bebis håller sig kvar så är jag nöjd. Trots att jag blir extra rastlös när jag vet att jag ska göra så lite som möjligt. 

Så nu håller vi tummarna här hemma, att sprattel ska fortsätta hålla sig lugn. För om jag känner sammandragningar igen så är det bara att höra av sig till förlossningen  igen och då blir vi säkert inlagda igen och det vill jag verkligen inte. Inatt har jag i alla fall fått sovit hyffsat bra, har vaknat och varit lite spänd i magen. Men kan vara för att man oroar sig lite i mellan åt också. Men ont har jag inte haft i alla fall och det är skönt. Så idag blir det en vilodag som alla andra dagar kommer bli här framöver haha. Långtråkigt, men vad gör man inte för bebisbus! 

Ja, ska väl slänga mig på soffan nu, kanske börja att se om vampire diaries från början, bara för att liksom :) haha. 

Puss&Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: