Förlossningen

Igår kväll när jag satt på toaletten så kom det ut en liten "slemplopp" när jag kissade (ursäkta detaljen) sen inatt har jag haft det jätte svårt att sova och haft ont i nedre delen av magen. Så imorsse ringde jag in för att höra vad dom tyckte på förlossningen och de tyckte jag skulle komma in för en koll. Så det blev att packa in sig i bilen och åka in. Väl inne på förlossningen blev det att sätta en kurva, ultraljud och en gynundersökning med ett vaginalt ultraljud, urinprov och odlingar. Där vi har fått reda på en så länge är att min livmodertapp är förkortad och att lille bebisen ligger fixerad i bäckenet och att jag ska ta det så lugnt som möjligt. Så nu ligger jag och Jonas i en varsin sjukhussäng och hoppas att bebis lugnar sig så jag i alla fall får åka hem imorgon. Har fått bricanyl nu ikväll eftersom jag hade lite sammandragningar, tabletten gjorde sitt jobb och det lugnade ner sig :) Imorgon får vi veta om jag ska få kortisonsprutor för bebisens lungmognad ifall den skulle komma tidigare. Så får se efter alla undersökningar och provresultat imorrn vad de säger, så nu håller vi våra tummar på att lillbebis lugnar sig och stannar kvar åtminstone tills efter nyår! :) Så godnatt, om det nu blir någon sömn inatt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: