Rökfri ett dygn!

Nu har jag klarat det ett dygn, lite mer till och med. Och det känns bra en så länge. Har inte haft några större abstinensbesvär. Förutom nu på morgonen när jag vaknade. Det första jag gjorde som vanligt alla andra mornar var att tya på mig morgonrocken och jag in i vardagsrummet och höll på att gå ut genom balkongdörren. Men så kom jag på mig själv. "Ajusste jag har ju slutat" haha. Att vanorna sitter i så pass mycket så att man gör dem automatiskt. Och d¨började ett ganska så starkt sug komma, men jag drack lite cola istälelt och sen försvann suget ganska så fort! Men på morgonen och efter maten är det nog värst eftersom det är dom ciggaretterna som har varit mer njutbara en alla andra ciggaretter under dagen för mig. Men det ska gå den här gången. 

Bloggen kommer nog bli lidandes av mitt sluta röka prat ettag framöver, men det peppar mig själv också på något sätt. :) Känns skönt att det går så pass lätt en så länge i alla fall, men jag vet att det kanske kommer vända. För såhär var det förra gången också istället för att det blev bättre och bättre så kändes det värre och värre med tiden. Men denna gången känns det enda annorlunda än förra gången jag försökte sluta. Förra gången var med att man tänkte på hur man skulle klara sig utan alla vanor osv. Men nu tänker jag alls inte på det, på sommaren har man så mycket mer att göra och hitta på och är på ett bättre humör, så nu tänker oroar jag mig inte vad jag ska göra istället, för nu finns det så mkt mer att göra helt enkelt. 

Fast jag har ju hjälpmedel, har 24 timmars plåster. Och sedan kör jag med nikotinsnuspåsarna som många har rekommenderat om när jag känner att det blir lite jobbigare. 

Jaja, mycket text blev det i alla fall :) Funderar på att knalla hem till mamma en stund och sätta mig i solen är så tråkigt att säta sig ute på balkongen när man inte har någon bekväm stol att sätta sig i. Men i helgen blir det ändring på det. Det skriver jag om i ett annat inlägg, annars blir detta inlägg alldeles för långt ;) 
Puss&Kram på er! 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: