Äntligen har köksbordet kommit.

Äntligen, säger jag. Men dagen vi fick det blev det strul, mycket strul. Jonas och jag åkte in till stan för att först åka och handla. Ja, vi kom in till stan i alla fall, men mitt inne i stan så ville inte bilen fortsätta, så den dog mitt i all rusningstrafik och vi fick inte igång den mer. Som tur var så stannade bilen nära Jonas jobb, så Forsa kom och bogsera oss till jobbet. Och sen fick vi låna Forsas bil medans han fortsatte att jobba och åka o handla och fixa. Sen hämtade vi honom och vi åkte hem. Sen skulle Jonas och Forsa hämta släp på shell och sen åka in och hämta köksbordet. Jag var i eld och lågor när bordet kom hem och vi började att packa upp. Efter ettag inser vi att vi inte hade fått med några ben till köksbordet, JAAAAAAA. Ja, den dagen var ingen bra dag. Men nu har vi i alla fall bordet på plats, för Jonas åkte in igår och hämtade benen till bordet som de glömt att skicka med. 

Det blev jätte bra, slänger in bilder på det i slutet på inlägget! Blev kalasnöjd, det är riktigt stort med sex stolar. Så det var även riktigt billigt för ett sådant stort bord. Så där gjorde vi nog ett klipp. 

Har ju även inhandlat en trådlös fjärrutlösare till kameran (så man kan  ta kort utan att hålla i kameran och trycka på avtryckaren, bara att sätta på fjärrutlösarinställningen på kameran, så använder man dosan för att ta kort). Köpte den på tradera, och det blev också ett bra klipp. Totalt 85:- kronor med frakt blev det. Och den fungerar riktigt bra. Och det går att vara riktigt långt ifrån. Så är riktigt nöjd. Nu har jag ännu en sak inhandlat på min inköpslista till kameran. Nu är det bara ett macroobjektiv och ett batterigrepp som står högst upp på listan. Det finns ju mycket mer jag vill ha, men man får ta lite i taget, det är ju inte så billigt med kamerautrustning om man säger så. Speciellt inte när man är arbetslös. :) 

Jaja, idag är det söndag och i veckan ska jag jobba för fullt. Måndag dag, Tisdag heldag, Onsdag dag, Fredag dag. Ja, jag har ju lite att göra i alla fall :) Blir så deprimerad av att vara hemma. Man gör samma sak dag in och dag ut och bara väntar på att dagarna ska gå. 

Nae, nu slänger jag ut bilder på bordet och på de nya krukorna jag köpte på Lundby blommor på utförsäljningen för tio kronor. Slänger in en bild också på fjärrutlösaren ;) 








Visst är det fint? Ja, jag blev nöjd i alla fall. De små silvriga krukorna som jag istället använder som ljushålllare köpte jag på lunby blommor. Köpte tre större också. Kommer en bild nedanför. Måste köpa lite nya dukar och sådant till bordet ser så pluttigt ut med dessa små tabletter och skulle vilja ha lite färgladare dukar för att piffa upp det lite mer med allt svart och vitt som är. 




Fjärrutlösaren, kanon! :) 


Kommentarer
Postat av: pysseliten

så snyggt det vart !!! KANONERS VAD ROLIGT MED NYTT

eBBA kommer till tias i morgon kväll en sväng hon ska va där när vi jobbar hoppas jag :) Att tias frågt Lollo så det är okej hon trivs ju med er stor brudar :))

2011-02-22 @ 08:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: