2 Februari

Nu sitter jag här igen i soffan. Och har inte orkar skriva tidigare idag, har haft världens mensvärk som vägrat att gå över. Men nu börjar det bli lite bättre i alla fall. Igår jobbade jag och det blev en dag med lite kaos och lite händelser. Först började det med att jag skrev in fel i kassan, råkade ta betalt för 189 visningar för en kund, det blir alltså en summa på över 20000:- kronor haha. Så ringde till syrran så jag fick göra en retur på det där haha. 
Sen kom Carro&Carro in och hälsade på mig och när de skulle på toaletten (man måste gå förbi rummen för filmvisningarna då) när de skulle tillbaka ut i butiken så öppnade en gubbe dörren och sa "tjejer det är en bra film här inne kom in och titta" De sa självklart absolut inte och gick därifrån. Senare kom det ut en gubbe som hade tagit en visning och gick ut och sa hejdå, efter tio minuter ringde det i telefonen och den konversationen blev såhär:

-Jag-Röda rosen
-Kund-Hej! Jag undrade om jag missade något roligt när jag gick, tänkte på att det var så mycket tjejer i butiken?
-Jag-Nae, det har du absolut inte gjort.
-Kund-Okej, men då vet jag. Tack endå.

Ja, man blir chockad rent utsagt hur vissa idioter tänker. Visst, röda rosen har en viss stämpel sen förr. Men nu är det nya ägare och alla vet hur det ligger till idag och att det enda som finns är filmvisningar och inget annat sånt.
Det har hänt väldigt lite sådant här om man tänker på hur länge jag har hjälpt till där och om man tänker på vad det är för slags butik. Men i alla fall, när det väl händer ja då blir man förbannad helt enkelt. 

Många tror att det bara är sådana här gubbar som är lite små sunkiga som kommer dit och tar en filmvisning, men så mycket sådana gubbar är det inte. Det är killar i alla åldrar och helt vanliga människor med familj, barn. Poliser, advokater, byggarbetare därför sker det inte så ofta att man får en liknande fråga som här ovan. 

Ja, det blev ett inlägg med mycket text, men behövde skriva av mig lite efter alla händelser igår helt enkelt. 
Jonas vill knappt inte höra för han blir bara förbannad, han vill egentligen inte att jag ska vara där på grund av att han är rädd om mig och det förstår jag. Men han får stå ut så länge jag är arbetslös helt enkelt men nu får vi hoppas att det inte blir att jag är det så länge till :) 

Puss&Kram på er! 






Kommentarer
Postat av: Theréz || several passions - one blog

Tycker du verkligen är modig som klarar av att arbeta i en sån butik. Men det känns ändå som det passar dig ganska bra faktiskt ;)

Men jag skulle aldrig våga, gud.

2011-02-03 @ 00:07:02 - http://zereht.se
Postat av: eebbaaa (:

bli veckans blogg?

1 vinnare dras fredag den 11 februari .

så se till att anmäla dig :)



klicka på länken för att komma till inlägget <3

http://eebbaaa.blogg.se/2011/february/veckans-blogg.html#comment



mamma sa att du ville fota mig :)

jag undrar om du kan göra det nån gång när mamma & jag kommer hem från Gran Canaria som vi åker till i morgon :)

2011-02-03 @ 19:39:36 - http://eebbaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: