Beach 2011

Ja, nu tror ni säkert att jag ska börja ta upp att jag måste gå ner ett antal kilo för att få på mig bikinin i sommar och våga gå på stranden med den. Men så är absolut inte fallet, utan tvärtom. Jag är trött på att gå in på alla bloggar där det är för mycket fokus just på vikten. 

Dock så tycker jag inte att det är något fel på att träna och äta rätt. Absolut inte, det mår bara kroppen bra utav. Det som stör mig det mesta är just detta att man har den stora fokusen på vikten. "Nu har jag gått ner si och så många kilo bara 10 kvar" När människan i stort sett är helt och hållet normalviktig. Varför inte koncentrera sig på vad kroppen mår bra utav istället. Om man är smal så tror jag ärligt talat inte kroppen mår bra utav att gå på olika slags dieter och dittan och dattan. Ja, det här är en bara en tanke och jag blir bara mer och mer irriterad för varje gång det dyker upp något sådant inlägg i någons blogg. 

Många smala människor kan ta sig på det lilla hullet de har och "säga, oj vad tjock jag är" Men herregud sluta. Är jag den enda smala människan som verkligen kan stå upp för att jag är SMAL. Jag behöver inte gå på diet för att få en helplatt mage med absolut inga kärlekshantag att greppa tag i. Lite ska man ha på kroppen men man är absolut inte fet för det! 

Misstolka mig inte fel nu, det är inget fel med att träna och äta rätt. Men det ska absolut inte behöva gå till överdrift. Och man ska defentivit inte ta upp att man är fet när man vet att man innerst inne är smal. Då kan man använda ordet otränad, jag lovar man får lika mycket uppmärksamhet för det ;) 

Tänk på alla de människor som är mulliga och de som är riktigt stora som går in på alla dessa bloggar och ser att en människa som är kanske 3 gånger så smalare, tycker att hon själv är tjock. Hur tror ni den som stirrar på datorskärmen tycker om sig själv då?
Ja, det blev ett lite tankeinlägg idag. Men så får det bli, tankarna ska ju ut dem också någon gång eller hur? ;) 
Lite små mulet idag, men fint väder är det endå tycker jag, för värmen finns ju kvar :)


Ja, här kommer en bild också. Vilken pratbubbla tycker ni passar till bilden? Inte så svårt att lista ut va? :) 
Lite ironi på det också ;) Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: